Amme
A vitamini ve karbonhidratlarca çok zengindir. Kalp-damar sistemi hastalıklarının tedavisinde şifalıdır. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmekte, sindirim sistemi hastalıklarına iyi gelmektedir.
Ananas
Ananas az bulunan bir mineral olan manganezin mükemmel bir kaynağıdır. Manganez enerji üretimi ve antioksidan müdafası için gerekli olan birkaç enzim yönünden çok değerli kofaktördür.
Armut
Armut Karyağdı, Armut Deveci, Armut Santamaria, Armut Margaret armut çeşitleri bulunmaktadır. Armut böbreklerin düzenli çalışmasını sağlar. İdrarı bollaştırır. Böbrek kum ve taşlarının dökülmesine yardım eder. Yüksek tansiyonu düşürür.
Avakado
Kabıza karşı etkili, bağışıklık sistemini güçlendirici özellikleri bulunmaktadır. İçerdiği doymamış yağ asitleri kanda kolesterolün yükselmesini önler dolayısıyla Kalp ve damar hastalıkları için en iyi doğal ilaçtır.
Ayva
Erik vücuda güç ve enerji verir. Beden ve zihin yorgunluğunu giderir. Sinirleri sakinleştirir. Kansızlığa iyi gelir. Erik sindirim sistemine de faydalıdır. İştah açıcıdır. Hazmı kolaylaştırır. İdrar söktürücüdür ve kabızlığı giderir.
Çilek
Pembe renkli ve kokulu bir bitki olan çilek oldukça yararlı ve besleyici bir meyvedir. Çilekte bol miktarda demir ve fosfor bulunmaktadır. Ayrıca C, B ve K vitamini açısından da zengindir.
Elma Gransimit
Elma vitaminin deposudur ve de enerjinin kaynağı olan besinlerden biridir. İçinde bol miktarda C vitaminiyle birlikte B1, B2, PP, B5, B9, Provitamin, A ve de E’ dir. Vitaminin en çok olduğu kısımları kabuklarının altıdır.
Erik
A, C ve B grubu vitaminleri ile potasyum, magnezyum, fosfor ve demir mineralleri açısından zengin bir meyvedir.Erik vücuda güç ve enerji verir. Beden ve zihin yorgunluğunu giderir. Sinirleri sakinleştirir. Kansızlığa iyi gelir.
Greyfurt
Bol miktarda C vitamini barındırmasının yanında, A ve B gurubu vitaminleri ile kalsiyum, potasyum, magnezyum, bakır, sodyum ve fosfor mineralleri açısından da zengin bir meyvedir.
Hindistan Cevizi
Hindistan Cevizi çok besleyici, güçlendirici ve şişmanlatıcı bir besindir. Yüksek oranda fakat kolayca sindirilebilen yağ içerir. Vücut bu yağdan diğer yağlara nazaran daha kolay yararlanır.
İncir
İncir A, B1, B2, C vitaminleri ile kalsiyum, demir, fosfor, manganez, sodyum ve potasyumdan zengin bir meyvedir. İncir, yüksek oranda posa içeren bir meyvedir. Hem çözünebilen hem de çözünemeyen posayı bir arada bulundurur.
Karpuz
Karpuz bol miktarda C vitamini ve antioksidan özelliği ile çeşitli kanser türlerine karşı etkili olan Beta karoten içerir. İçerdiği yüksek potasyum kalp fonksiyonlarının ve kan basıncının düzenlenmesine yardımcı olur.
Kavun
Vücudu serinletir, idrar söktürücüdür ve kabızlığı giderir. Romatizma ve basur şikâyetlerini azaltır. Böbrekleri temizler. Böbrek taşlarını ve kumlarını dökmeye yardımcı olur. Yatıştırıcı etkisi ile rahatlık verir ve uykusuzluğa iyi gelir.
Kayısı
A, B, C ve P vitamini açısından zengin bir meyve olan kayısı aynı zamanda bol miktarda demir içerir. Ayrıca magnezyum, kalsiyum, fosfor, kükürt, bakır, krom ve manganez mineralleri açısından da zengindir.
Kestane
Potasyum, fosfor, magnezyum, klor, kalsiyum, demir, sodyum mineralleri ile C, B1, B2, PP vitaminlerini içeren ve şeker, protein, yağ açısından zengin olan kestanenin, 100 gramında 200 kalori bulunuyor.
Kırmızı Elma
Elma, insan vücudunda her türlü hastalıkta en fazla fayda sağlayan bir meyvedir. A ve C vitaminleri oldukça boldur Kabuğu ile çiğ yenmelidir. Bir elmanın taşıdığı C vitamini, bir insanın günlük C vitamini ihtiyacına denktir.Elma kanı temizler.
Kiraz
100 gramında 40 kalori bulunan kiraz; C, E vitaminleri ve potasyum içerir. Kansere karşı koruyucu, kan dolaşımını hızlandırıcı, kolesterol seviyesini dengeleyici ve böbrekleri çalıştırıcı özelliği vardır.
Kivi
A ve C vitaminleri ile potasyum açısından çok zengin bir meyve olan kivi, ayrıca kalsiyum, demir ve magnezyum gibi mineraller açısından da zengindir.
Limon
ılıman iklime sahip bütün memleketlerde kültür şekilleri yetiştirilen yaprak dökmeyen, uçucu yağ taşıyan küçük ağaçların meyvesidir. En çok bilinen Narenciye türlerinden biridir.
Mandalina
Ilıman iklimlerde yetişen tatlı, sulu ve hoş kokulu bir meyve olan mandalina, portakal ile benzer özellikler taşır ve özellikle C vitamini açısından zengindir.
Mango
Bünyesinde C vitamini, A ve B vitamininin tüm türlerini içermektedir. Bu vitaminlerin haricinde Mangoda bol miktarda Beta Karotende bulunmaktadır.
Muz
Dünya üzerinde meyvesi belki de en fazla tüketilen bitkilerden biridir. Muzun bu kadar aranmasının sebebi sadece kolay erişilebilen ve kolay tüketilebilen bir bitki olması değildir.
Nar
Nar suyunun kalbe faydalı olduğu birçok araştırma ile gösterildi. İçindeki tanin ve antosiyanidinlerle yüksek bir antioksidan güce sahip olan nar suyunun, kan akımını olumlu yönde etkilediği ve kötü kolesterolün seviyelerini azalttığı biliniyor.
Nektarin
Nektarin tatlı, C vitamini ve lif açısından zengin, yağsız, sulu yaz meyvesidir. Şeftaliye göre beta-carotene açısından daha zengindir. Kalp rahatsızlıklarına ve kansere karşı korur.
Papaya
Papaya meyvesi; demir, kalsiyum, potasyum, fosfor mineralleri ile A, B1, B2, C vitaminleri ve karoten (carotene – kansere karşı koruyucu bir madde) açısından oldukça zengindir.
Portakal
Başta C vitamini olmak üzere P, B ve E vitaminleri ile fosfor, magnezyum ve potasyum minerali açısından zengindir. Bakır, çinko, demir, bakır ve manganez mineralleri ile protein de bulunur.
Şeftali
B ve C vitaminleri ile potasyum açısından zengin bir meyvedir. Ayrıca A vitamini ile kalsiyum, magnezyum, sodyum, demir ve fosfor minerallerini de barındırır.
Üzüm
Kalori değeri yüksek olan üzümün kalsiyum, potasyum, sodyum ve demir yönünden zengin A, B1, B2 ve C vitaminleri açısından da önemli bir besin kaynağı olması.
Yeni Dünya
Yenidünya meyvesi, yüksek oranda A vitamini içerir. Eti ve kabuğunun rengi, meyvenin A vitamini kaynağı karoten yönünden zengin olduğunu gösterir.


Buyukkasap.com - Powered by antalya web tasarım antalya seo antalya e-ticaret yazılımı Design & Software - Copyright 2012 - Tüm Hakları Saklıdır.